- Inhoud
Als ze een idee hebben om een bedrijf te starten, willen alle ondernemers zo snel mogelijk aan de slag gaan en hun project lanceren. Maar om op lange termijn succesvol te zijn, moet je wat tijd vrijmaken voor de voorbereidende fase, waar het opzetten van een virtuele vertegenwoordiging deel van uitmaakt. De beste optie is om een website te lanceren met controlevragen, zodat de klant de kwaliteit van het werk van de aannemers kan beoordelen en zich ervan kan vergewissen dat de website aan alle eisen voldoet.
Waarom is een checklist nodig?
Meestal omvat het proces van het bestellen van een website het opstellen van een technische opdracht, het overeenkomen van de voorwaarden en het beoordelen van de resultaten. Maar er bestaat een risico dat afspraken niet worden nagekomen, dat kan worden verminderd door een checklist te gebruiken. In feite is dit een lijst van alle taken die tijdens het werken aan het project moeten worden uitgevoerd. Als deze correct wordt opgesteld, is het mogelijk om:
- kritieke, technische problemen na de lancering te vermijden – er zullen geen fouten en storingen zijn als de checklist wordt gebruikt;
- de kwaliteit van het werk van de webstudio objectief te beoordelen;
- tijd en geld te besparen omdat er geen middelen hoeven te worden geïnvesteerd in aanpassingen;
- te controleren hoe competent en verantwoordelijk de aannemers zijn – bedrijven met veel ervaring komen altijd hun verplichtingen na, en de checklist maakt het mogelijk dit te bevestigen;
- het risico op problemen met de rangschikking minimaliseren door de inhoud vooraf te controleren;
- een vertrouwensrelatie opbouwen met de doelgroep, die de stabiliteit, multifunctionaliteit, hoge mate van veiligheid en probleemloze laadtijd van de website op elk apparaat zal waarderen.
Het belangrijkste dat op de checklist staat
De voorbereiding van de website gebeurt in een bepaalde volgorde, maar de klant moet dit altijd controleren en na voltooiing van het werk ervoor zorgen dat de gestelde taken zijn uitgevoerd. De checklist helpt hierbij, omdat deze het mogelijk maakt om het volgende te controleren:
- de correctheid van het laden van pagina’s op apparaten met verschillende beeldschermen en besturingssystemen;
- de werking van interne en externe links;
- de snelheid waarmee de bron wordt weergegeven;
- de aansluiting van analytische systemen en SEO-aanpassing – de website moet goed scoren, want alleen dan zullen klanten uit de vele concurrenten juist voor uw bedrijf kiezen;
- de uniekheid van de inhoud – het gaat niet alleen om teksten, hun overeenstemming met spellingregels en inhoud, maar ook om metatags;
- de aanwezigheid van actuele contactgegevens en de werking van feedbackformulieren;
- naleving van de GDPR-normen;
- analytics en juridische aspecten, met name de weergave van cookies, rekening houdend met regionale vereisten;
- gebruiksvriendelijkheid;
- de aanwezigheid van een back-upoptie, de aansluiting van firewalls en andere elementen van het beveiligingssysteem;
- voorbereiding op promotie via zoekmachines;
- beoordeling van het navigatiegemak door middel van een testrun.
Als u samenwerkt met WebStork, kunt u zeker zijn van de professionaliteit van het team en het resultaat. Voor 100% zekerheid raden we u aan de PDF-checklist te downloaden en deze te gebruiken om het voltooide project te controleren.
Een snelle start is goed, maar een succesvol bedrijf begint met een goede voorbereiding. Een website met controlepunten is een betrouwbare basis voor een zelfverzekerde lancering.