blank client__dots client__elem

Wat is er nieuw in Google 2025: de belangrijkste wijzigingen in de zoekalgoritmen

  • Inhoud

Google zit niet stil en SEO-specialisten moeten zich voortdurend aanpassen aan nieuwe algoritmen. Was het vroeger voldoende om de tekst “vol te proppen” met zoekwoorden, nu is het veel ingewikkelder. Wat heeft de populairste zoekmachine voor ons in petto in 2025?

Spoiler alert: kunstmatige intelligentie is een must. Algoritmes worden slimmer, houden meer dan ooit rekening met gebruikersgedrag en richten zich nog meer op kwalitatieve content. In dit artikel analyseren we welke veranderingen SEO te wachten staan, hoe AI van invloed is op zoeken en wat je kunt doen om te voorkomen dat je website op de achterbank van het internet belandt.

De belangrijkste veranderingen in zoekalgoritmen

blank

Meer nadruk op nuttige inhoud

    Google blijft de duimschroeven aandraaien voor websites die vol staan met zoekwoorden maar niet nuttig zijn. Vanaf nu zullen de algoritmes nog beter herkennen:

    • Of de inhoud echt relevant is voor de zoekopdracht.
    • Of de inhoud een grondige expertanalyse heeft (E-E-A-T: ervaring, expertise, geloofwaardigheid, betrouwbaarheid).
    • Of gebruikers interactie hebben met de inhoud (gedragsfactoren).

    Als je bijvoorbeeld een website hebt over het renoveren van appartementen en er staan alleen “SEO-artikelen” zonder echte foto’s en casestudy’s, hallo, downgrade.

    Het belang van video en multimedia

      Google geeft steeds meer de voorkeur aan video-inhoud. Dit betekent dat artikelen die ondersteund worden door video, interactieve elementen en infographics betere zoekresultaten zullen opleveren. Cisco voorspelt dat in 2025 82% van het internetverkeer gebaseerd zal zijn op video.

      Zoeken zonder klikken

        Nu al wordt meer dan 50% van de Google-zoekopdrachten voltooid zonder naar de website te gaan, omdat het antwoord direct in de resultaten wordt gegeven (snippets, Google AI Overview, enz.). In 2025 zal deze trend nog verder toenemen. Wat betekent dit? Je website moet zich aanpassen aan snippets, gestructureerde gegevens en FAQ-blokken om mee te kunnen blijven doen.

        De invloed van kunstmatige intelligentie op rankings

        blank

        Kunstmatige intelligentie is niet langer alleen een hulpmiddel voor zoekmachines — in 2025 bepaalt het zelfs hoe zoekresultaten worden gegenereerd. Algoritmes zijn zo diep en autonoom geworden dat ze in staat zijn om de inhoud van een pagina te evalueren op het niveau van logica, structuur en zelfs de betrouwbaarheid van informatie.

        Het belangrijkste verschil tussen moderne AI en de klassieke algoritmen van Google is dat het nu de betekenis en kwaliteit van materiaal analyseert, en niet alleen trefwoordmatches. Dit leidt tot een aantal fundamentele veranderingen in rankings:

        1. Google’s algoritmes houden rekening met zoekgeschiedenis, gebruikersgedrag, geolocatie, apparaat, querytaal en zelfs eerdere bezoeken aan de site.
        2. Voorheen werden backlinks en gedragsfactoren gebruikt om een website te beoordelen, maar nu analyseert AI of het materiaal nieuwe deskundige informatie bevat of slechts een herhaling is van bestaande gegevens.
        3. Google heeft al geleerd om automatisch gegenereerde artikelen zonder toegevoegde waarde te herkennen. Als de tekst geen menselijke analyse, echte gevallen of expertise van de auteur bevat, zal deze geen hoge positie in de zoekresultaten krijgen.
        4. Voorheen werkte Google zijn algoritmes periodiek bij en vonden veranderingen in rankings in golven plaats. Nu kunnen de algoritmes de posities van pagina’s elk uur veranderen, afhankelijk van hun relevantie, de dynamiek van gebruikersinteractie en de opkomst van nieuwe gegevens op het web.
        5. AI vergelijkt niet alleen woorden uit de zoekopdracht met woorden op de pagina, maar begrijpt ook de context en logica. Bijvoorbeeld, terwijl de zoekopdracht “beste laptops voor op het werk” vroeger resulteerde in pagina’s met een groot aantal trefwoorden, houdt Google nu rekening met de mening van experts, de tijd dat een model al op de markt is, feedback van echte klanten en zelfs hoe snel de onderdelen van het apparaat slijten.

        Hoe bereid je je website voor op updates

        blank

        Doe het volgende om geen posities in de zoekresultaten te verliezen:

        1. Werk de inhoud bij. Herzie oude artikelen, voeg nieuwe feiten toe en structureer de tekst voor AI.
        2. Optimaliseren voor AI Overzicht. Formatteer de inhoud zodat deze wordt opgenomen in de geavanceerde snippets.
        3. We voegen video’s toe. In ieder geval korte, maar het geeft je website een concurrentievoordeel.
        4. We werken aan expertise. We nodigen specialisten uit, voegen echte cases toe en vermijden “droge SEO-tekst”.
        5. We breiden de semantiek uit voor gesproken zoekopdrachten. We optimaliseren de tekst voor natuurlijke vragen.

        De belangrijkste regel van SEO-2025 is dat inhoud moet worden gemaakt voor mensen, niet voor zoekrobots. Dit is de enige manier om een hoge positie in de zoekresultaten te behouden.

        Als u uw website moet aanpassen aan de nieuwe algoritmen van Google, deskundige inhoud moet creëren die niet alleen nuttig is voor gebruikers, maar ook voldoet aan de eisen van AI, aarzel dan niet om contact op te nemen met Web Stork. Wij helpen u om in de TOP te blijven met behulp van up-to-date SEO-strategieën die werken in 2025.

        De belangrijkste regel van SEO-2025 is dat inhoud moet worden gemaakt voor mensen, niet voor zoekrobots. Dit is de enige manier om een hoge positie in de zoekresultaten te behouden.

        Start een project
        blog__single-elem

                  thanks

                  Bedankt!

                  Je bericht is verzonden

                  SMM, from 750€

                  – Sms+ targeting
                  – Creation of a visual
                  – Writing a content plan
                  – Writing a promotion strategy for your business
                  – Setting up a target
                  – Maintenance of the page
                  – 13 posts
                  – 12 stories

                  SMM, from 600€

                  – Sms+ targeting
                  – Creation of a visual
                  – Writing a content plan
                  – Writing a promotion strategy for your business
                  – Setting up a target
                  – Maintenance of the page
                  – 9 posts
                  – 18 stories

                  SMM, from 400€

                  – Creation of a visual
                  – Writing a content plan -Writing a strategy
                  – 5 posts
                  – 14 stories
                  Per month

                  SEO, from 600€

                  – Includes everything from the previous packages +.

                  – Full website management with a focus on results.
                  – Constant analysis and correction of the promotion strategy.
                  – Suggestions for improvement.
                  – Purchase of quality links to increase authority.
                  – Reporting: regular reports on results and work performed.

                  SEO, from 500€

                  – Includes everything from the previous package +.
                  – News content: Regular updates to the news section.
                  – Article writing: Creating content that improves SEO.
                  – SEO promotion**:
                  – Analysis of the site and competitors.
                  – Compilation of the semantic core.
                  – Keyword research and position monitoring.

                  SEO, from 400€


                  – SEO support: Monitoring and adjusting the main parameters of the website.
                  – Support: Regular consultations and recommendations: Ensuring the stable operation of the website.
                  – Testing: Checking the functionality and loading speed.
                  – Error correction: Troubleshooting technical issues.
                  – Content filling: Adding basic texts for optimisation.

                  Rebranding, from 750€

                  – Analyse van het huidige merk
                  Beoordeling van sterke en zwakke punten, concurrentieomgeving.

                  – Merkstrategie
                  Definiëren van nieuwe doelen, missie en waarden.

                  – Bijwerken logo
                  Ontwikkeling van een nieuw of bijgewerkt logo in lijn met de nieuwe strategie.

                  – Kleurenpalet en typografie
                  Selecteren van nieuwe kleuren en lettertypes om een frisse look te creëren.

                  – Grafische elementen
                  Ontwikkeling van nieuwe visuele componenten (pictogrammen, patronen).

                  – Het merkboek bijwerken
                  Het creëren of bijwerken van merkdocumentatie.

                  – Communicatiestrategie
                  Ontwikkeling van nieuwe benaderingen voor marketing en communicatie.

                  1 Implementatie

                  Brand book, from 375€

                  A brand book is a comprehensive document that contains all the elements of your brand and ensures its consistency in communications.

                   

                  – Brand analysis
                  In-depth research of your business, target audience and competitors.

                  – Defining your mission and values
                  Formulation of the basic principles of your brand.

                  – Logo and usage options
                  Documentation on how to use the logo, colours and fonts.

                  – Colour palette
                  Primary and secondary colours with codes for print and web.

                  – Typography
                  Recommended fonts for use in communications.

                  – Graphic elements
                  Icons, patterns and other visual elements.

                  – Tone of communication
                  Recommendations on the style and tone of writing texts.

                  – Examples of application
                  Visualisations of how brand elements look on different media (business cards, packaging, advertising, etc.).

                  – Update and support
                  Possibility of further updating the brand book as needed.

                  Logo, from 350€

                  – Brand analysis
                  Research of your business and target audience.

                  – Briefing
                  Gathering information about your wishes and ideas.

                  – Logo concepts
                  Creation of 3-5 initial sketches for selection.

                  – Choosing a style
                  Selection of colours, fonts and graphic elements.

                  – Finalisation of the logo
                  Approval of the selected version and making corrections.

                  – Delivery of files
                  Provision of the logo in various formats (vector, raster) for print and web.

                  – Guidelines for use
                  Recommendations on how to use the logo in different media.

                   

                  Commercial, from 3750€

                  Commercial website with a large volume, from €10,000
                  Development of large-scale web resources for businesses that require a complex structure and a large amount of content. Ideal for online stores, corporate websites and services with advanced functionality.

                   

                  – In-depth market and competitor analysis
                  – Briefing and website development strategy
                  – Development of a technical task taking into account complex functionality
                  – Prototyping of more than 20 pages
                  – Individual design with your brand in mind
                  – Development of a complex structure and integration with CRM/ERP
                  – Filling with a large amount of content (products, articles, news)
                  – Functionality testing and SEO optimisation
                  – Support and launch of the site

                   

                  Features:
                  – High performance for large amounts of data.
                  – Support for online stores, complex services and integrations.
                  – Advanced functionality for business.

                  Multi-page, from 2250€

                  Multi-page website, from 3500€
                  – Market and competitor analysis
                  – Briefing
                  – Writing a technical task
                  – Prototype up to 15 pages
                  – Website design and development
                  – Filling with content
                  – Testing and delivery of the site

                   

                  What is the difference from a landing page?
                  – Number of pages: several pages for different sections.
                  – Purpose: for companies with a wide range of products or complex services.
                  – Content volume: more space for detailed information, blog, news, etc.

                  Landing page, from 1125€

                  – Study of the target audience, competitors
                  – sending a brief
                  – writing the technical specifications
                  – approval with the client
                  – selection of colours and fonts
                  – creation of a landing page prototype up to 10 blocks + blog
                  – creation of website design according to the prototype
                  – site development
                  – filling with content
                  – testing and fixing bugs
                  – delivery of the site to the client