Als uw website niet is aangepast aan zoekmachines, dan hoeft u geen gestage bestelling van goederen of diensten te verwachten. Er zijn algemene vereisten voor portals die zelfs de eerste posities moeten bereiken, maar er zijn ook regionale bijzonderheden. Daarom verschilt de checklist voor SEO optimalisatie van de NL pagina van die voor andere EU-landen, en dit moet je begrijpen. Het is de moeite waard om van tevoren uit te zoeken hoe een website eruit moet zien om de TOP te bereiken, zodat je je niet afvraagt waarom je geen winstgevend bedrijf kunt ontwikkelen.
De belangrijkste vereisten om een bron naar de top van de ranglijst te brengen
Om hoger in Google Nederland te komen, moet je zorgvuldig het volgende uitwerken:
- koppen en subkoppen, die zinvol moeten zijn en de essentie van de tekst moeten weergeven;
- titels en beschrijvingen – deze moeten uniek zijn en de doelgroep aantrekken, lokale herkenningstekens bevatten;
- inhoudsstructuur – teksten moeten duidelijk, informatief en interessant zijn en elementen van de semantische kern bevatten op zo’n manier dat ze worden herkend door de zoekmachine, maar de lezers niet overbelasten. Bijzondere aandacht moet worden besteed aan het gebruik van lokale woordenschat;
- technische instellingen, waaronder het indienen van een XML-sitemap via Google Search Console, het instellen van robots. txt, het waarborgen van de laadsnelheid van de pagina in overeenstemming met de aanbevelingen van Google PageSpeed Insights;
- linken naar Google Bedrijfsprofiel;
- plaatsen van cookies en Privacybeleid in overeenstemming met AVG;
- optimalisatie van afbeeldingen – u moet WebP gebruiken en afbeeldingen comprimeren met behoud van kwaliteit, en vergeet de juiste grootte niet;
- zorgen voor interne linken;
- het waarborgen van interne koppelingen;
- de aanwezigheid van de bedrijfsnaam, nummer en adres op elke pagina;
- de aanwezigheid van een blog met artikelen over relevante onderwerpen;
- installatie van Google Analytics en indexering van pagina’s in Google.nl;
- het navigatiegemak en de interface in het algemeen.
Het uitvoeren van een SEO-audit is de beste oplossing voor het maken van een checklist
Geen enkele SEO optimalisatie gids kan je helpen bij het uitvoeren van een diepgaande analyse, dus je moet je niet beperken tot een algemene checklist. Het is beter om contact op te nemen met specialisten die een uitgebreide audit uitvoeren en een lijst maken van wat je op je website moet hebben voor succesvolle promotie in Google. Door contact op te nemen met professionals bespaar je tijd en zenuwcellen, want na de lancering hoef je je geen zorgen te maken over het vergroten van het aantal klanten.
Wat doen experts precies tijdens de audit?
- Ze bestuderen de inhoud en beoordelen of deze voldoet aan de eisen van de Google zoekmachine.
- Ze vinden technische problemen die de ranking belemmeren, bijvoorbeeld fouten met redirects of indexering.
- Ze bepalen of de inhoud relevant is voor de intenties van de doelgroep in Nederland en of zoekwoorden en zinnen correct worden gebruikt.
- De UX en structurele kenmerken van het portaal analyseren, onlogische koppelingen en pagina’s identificeren die niet nuttig zijn vanuit SEO-perspectief.
- We maken een vergelijking met de leiders in de gekozen branche op de Nederlandse markt.
- Zij stellen een gepersonaliseerde checklist op die rekening houdt met alle nuances.
De duur van de audit kan variëren afhankelijk van de omvang van het project en de focus van het portaal, maar over het algemeen duurt het proces 1-3 dagen in het geval van een basisanalyse tot 10-20 dagen in het geval van een uitgebreid onderzoek dat zowel On-Page en Off-Page, als strategie en lokale SEO omvat.